Skolereglement

Østfold Trafikkskole AS

Skolereglement

SKOLEREGLEMENT FOR ØSTFOLD TRAFIKKSKOLE AS

Skolens undervisningsplan for teoretisk og praktisk opplæring bygger på Lærerplan klasse B, som er fastsatt av Vegdirektoratet. Skolen plikter å følge denne planen under opplæringen.

Vi lover at vi skal gi deg en faglig opplæring tilpasset dine behov og ønsker. Myndighetene har satt enkelte krav som vi som trafikkskole må forholde oss til.

Bestilling av undervisningstimer:

Første kjøretime(r) avtaler du med kontoret, deretter avtales kjøretimer som regel med trafikklæreren. Ordinær arbeidstid er 07:30 – 15:30 fra mandag til fredag. Noen lærere har til tider mulighet til å kjøre utover disse tidene. Dette avtales med den enkelte lærer. Elevene møter vanligvis på vårt kontor, men henting andre steder kan avtales innenfor rimelighetens grenser.

Avbestilling av undervisningstimer:

Frist for å avbestilling av vanlig kjøretime er innen kl. 12:00 virkedagen før avtalt time. (dvs at time på mandag må avbestilles før kl. 12:00 på fredag)

Obligatoriske timer og kurs som f.eks. 3.10 (sikkerhetskurs på øvingsbane), forbikjøring, 4.1.2 (kjøring i landeveismiljø), 4.1.3 (Planlegging og kjøring i variert miljø) og Førerprøve må avbestilles innen kl. 12:00 tre (3) virkedager før avtalt time.

Time som blir avbestilt etter dette må betales i sin helhet. Ved sykdom belastes 50 % av timen(e) dersom du leverer legeerklæring.

Varighet for undervisningstimer:

En kjøretime er 45 min, det meste av undervisningen foregår ved at vi har dobbeltimer, dvs. 90 min. De obligatoriske timene: 3.10, 4.1.2 og 4.1.3 varer lenger.

Pris for kjøretimer og kurs:

Se vår prisliste på: www.ostfoldtrafikkskole.no

Du belastes for kjøretimer du ikke møter til. Vennligst gi beskjed om du blir forsinket. Hvis du uteblir fra timen vil vi forsøke å nå deg, enten via sms eller tlf.

Timer skolen må avbestille

På grunn av sykdom, teknisk svikt og lignende beklager vi å måtte ta forbehold om at bestilte timer må strykes. Det vil i så tilfelle bli gitt beskjed i så god tid som mulig.

Betaling

Kjøretimer skal være betalt før den starter. Betaling skjer via nettbank, vipps (inne på tabs), kontant eller kortbetaling.

Dersom vi må sende faktura vil vi ta et administrasjonsgebyr på kr. 90,-.

Personlig elev side: TABS.no

Alle elevene hos oss har tilgang til TABS. Du kan logge deg inn på tabs.no eller laste ned appen TABS. Logg inn med vipps eller «mangler passord». Her ser man til enhver tid saldoen og når neste/fremtidige avtale(r) er.

SMS-varsling om kjøretime(r) blir sendt ut automatisk ifra TABS ca. kl. 15 dagen før din kjøretime. For å være på den sikre siden må du da ha kontroll via TABS når neste time er, da avbestilling må skje innen kl. 12 virkedagen før på vanlige kjøretimer og 3 virkedager før på obligatoriske timer og førerprøve. Dersom du bytter telefonnummer eller ikke mottar SMS varsling, gi beskjed til kontoret snarest.

Trafikalt Grunnkurs-bevis/Førerkort:

På alle kjøretimer må du ha med gyldig ID, kombinert med trafikalt grunnkursbevis. Har du gyldig førerkort i en annen klasse tar du med det. Dette grunnet vi kan bli stoppet i trafikkontroll når vi øvelseskjører. Dette er ditt ansvar. Er du over 25 år trenger du kun å ha med gyldig ID.

Vi tar høyde for at kjemi mellom elev og trafikklærer ikke alltid samsvarer. Ved ønske om bytte av trafikklærer, ta kontakt med kontoret.

Har du spørsmål eller trenger hjelp, ta kontakt: 69 22 22 53

Ta kontakt

Åpningstider

Vi har åpent kl. 8-16 mandag til torsdag i Halden, kl. 9 - 16 i Rakkestad.
Fredag har Halden åpent fra kl. 8 - 13.
Telefontid fra kl. 9